۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۵۰

جزییات جدید پرونده حمله به محیط بان/احتمال فلج شدن دست قربانی

 جزییات جدید پرونده حمله به محیط بان/احتمال فلج شدن دست قربانی

وکیل رییس پارک ملی دنا با تشریح آخرین جزییات پرونده این سوءقصد گفت: احتمال فلج شدن دست راست محیط بان وجود دارد.

فیض الله افشار در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: تمامی شکارچیان شلیک‌کننده به محیط بانان دنا دستگیر و روانه زندان شدند.

به گفته وی،  پس از فرار شکارچیان محیط بانان موفق می‌شوند دو تن از  آنها را در منطقه به دام انداخته و دو شکارچی دیگر از منطقه متواری می‌شوند که با توجه به اینکه عملیات شناسایی و دستگیری متهمان فراری از زمان حادثه تا بعد از ظهر امروز ادامه داشت با همکاری بسیار خوب فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان دنا، تمامی شکارچیان متخلف باقی مانده در عملیات غافلگیرانه روز چهارشنبه در حین ورود به مخفیگاه دستگیر و روانه زندان شدند.

افشار با بیان اینکه پرونده قضایی این حادثه در مرحله تحقیقات در جریان است اظهار داشت: هنوزاخرین دفاعیات متهمان  برای تهیه کیفر خواست انجام نشده اما با توجه به شکل وقوع جرم که متخلف شبانه با اسلحه راه را بر مأمور بسته و با برهم زدن نظم منطقه و شلیک به محیطبان  موجب نقص عضو وی شده است این جرم قطاع طریق محسوب می شود و مجرمان باید قصاص شوند.

وکیل رییس پارک ملی دنا در خصوص آخرین وضعیت محیط بان تصریح کرد: دست راست علی افشار رییس پارک ملی دنا با وجود پیوند های متعددی که بر روی آن انجام شده هنوز بی حس است و متأسفانه بر اساس نظر تیم معالج  امیدی برای بازگشت آن وجود ندارد و به احتمال زیاد برا ی همیشه فلج می شود. 

وی افزود: اگرچه محیط بانان حق شلیک دارند اما با توجه به دو حادثه ای که در این منطقه در گذشته رخ داده و محیط بانان به علت شلیک به شکار چیان به اعدام محکوم شده اند نوعی ترس در میان تمام مأموران این منطقه در مقابل شکارچیان ایجاد شده وبا شکارچیان متخلف به صورت کاملاً مسالمت آمیز برخورد می کنند،  محیط بانان در این حادثه نیز  به صورت کاملاً مسالمت آمیز با این شکارچیان برخورد کردند اما دچار این حادثه شدند.

افشار تأکید کرد: بنابراین به عنوان وکیل رییس پارک ملی دنا و عموی وی خواستار قصاص متخلفان هستم و از این حق کوتاه نخواهیم آمد تاعبرتی برا ی دیگر شکار چیان متخلف باشد.

وکیل محیط بان غلامحسین خالدی که در زندان یاسوج به اعدام محکوم شده در پاسخ به اینکه اگر بدانید گذشت شما از قصاص این متخلفان باعث می شود اولیای دم متوفیان منطقه حفاظت شده دنا از قصاص محیط بانانی که محکوم به اعدام شده اند بگذرند از حق خود کوتاه می ایید  اظهار داشت: اگرچه این حوادث قابل قیاس نیستند و محیطبانان این منطقه تنها در دفاع از خود و طبیعت و سهواًبه این افراد شلیک کرده اند ولی چنانچه اولیای دم متوفیان منطقه دنا که توسط  محیط بانان خالدی و یا تقی زاده  جان باختن از قصاص این محیط بانان بگذرند آنگاه ما هم از حق خود کوتاه می آییم .

وی یادآور شد: سازمان محیط زیست باید با فرهنگ سازی و ساخت مستند و بازسازی چنین وقایعی  به مردم آموزش دهد که محیط بانان ضابط دادگستری و شکارچیان اجازه درگیری با آنها را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز دوم اردیبهشت ماه سالجاری دو نفر از محیط بانان پارک ملی دنا به نام علی افشار، مسوول پارک ملی دنا از ناحیه مچ دست و وحید ترحمی از همکاران وی از ناحیه انگشتان پا توسط چهار نفر شکارچی غیر مجاز مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و مجروح شدند.

کد خبر 2040151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha